Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΙΑ: ΤΟ ΘΕΡΜΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Μπορεί ένα θερμό καλοκαίρι να έφθασε στο τέλος του, όμως το θέατρο του παραλόγου από την κυβέρνηση των ‘ανεπιθύμητων’ συνεχίζεται. Ειδικά οι πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου  καταμαρτυρούν το άγχος των κυβερνώντων να διαλύσουν τις κοινωνικές υποδομές της χώρας  όσο πιο γρήγορα γίνεται για να αποπληρωθούν οι τόκοι του απεχθούς δανείου και να  περάσει μεγάλο μέρος των κοινωφελών υπηρεσιών του δημόσιου τομέα στα χέρια ιδιωτών με  ότι αυτό συνεπάγεται. Βέβαια στην κατεύθυνση αυτή συνηγορεί η ιδιότυπη πολιτική  συμμαχία και συναίνεση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ-ΔΗ.ΣΥ.
Είναι λοιπόν πασιφανές ότι η κυβέρνηση βιάζεται να διαλύσει και να ξεπουλήσει όσα  προλαβαίνει ειδικά στην Υγεία και στην Παιδεία και έτσι η φετινή χρονιά θα είναι πολύ  δύσκολη. Έχουν φροντίσει άλλωστε γι αυτό η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση, το ΔΝΤ, το  αδηφάγο χρηματοπιστωτικό σύστημα και το κεφάλαιο που απολαμβάνει φοροαπαλλαγές και  εισφοροδιαφυγή ατιμωρητί. Καθώς χιλιάδες οικογενειών αντιμετωπίζουν το τρομακτικό  φάσμα της ανεργίας, των απολύσεων, το κλείσιμο των μαγαζιών, τις περικοπές μισθών, η  Παιδεία μπαίνει στο απόσπασμα στο πλαίσιο της πολιτικής του Μεσοπρόθεσμου  προγράμματος κοινωνικής λεηλασίας όπως και όλα τα δημόσια αγαθά και υποδομές.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά χωρίς βιβλία για πρώτη φορά μετά την Κατοχή. Το  Υπουργείο  Παιδείας συζητάει την οργάνωση μαθημάτων με φωτοτυπίες, CD και DVD -με  παραχώρηση σε ιδιώτες;- που κοστίζουν πολύ ακριβότερα βάζοντας στο περιθώριο έντεχνα  το βασικό μέσο μάθησης που είναι το βιβλίο.
Ευθύνες στην Υπουργό Παιδείας Άννα  Διαμαντοπούλου για τις ελλείψεις στα σχολεία επιρρίπτουν οι δικαστές. Σύμφωνα με τον κ.  Αγγελάρα, αντιπρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η Υπουργός γνώριζε έγκαιρα από νωρίς  το καλοκαίρι την αρνητική απόφαση σχετικά με την προμήθεια χαρτιού προοριζόμενη για τα  σχολικά έντυπα, έχοντας ενημερωθεί γραπτώς και προφορικώς. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του  κ. Αγγελάρα, το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο του οποίου προεδρεύει αποφάνθηκε ότι  ο διαγωνισμός για την προμήθεια χαρτιού είναι παράνομος καθώς εντοπίστηκαν παρατυπίες  στην αξιολόγηση των προσφορών προς ιδιώτες. Αντιθέτως η Υπουργός έστειλε έγγραφο να  επιταχυνθούν οι διαδικασίες σχετικά με την προμήθεια χαρτιού. Οσμή σκανδάλου 10.000.000  ευρώ προς ημέτερους μέσω πρόχειρου διαγωνισμού; Πάντως όχι μεγαλύτερο από την  κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικού Βιβλίου το οποίο υπολειτουργεί μέχρι να  κλείσει, σύμφωνα με τις επιταγές του ΔΝΤ για ‘δημοσιονομική  πειθαρχία’.
Τίποτα δεν έγινε τυχαία, αλλά προετοιμάζεται η  αγορά βιβλίων από τους γονείς την  οποία πρέπει να αρνηθούμε ασυζητητί. Πάγιο αίτημά μας η έγκαιρη και δωρεάν  διανομή βιβλίων. Αλλιώς οι ίδιοι οι υπεύθυνοι – πρόξενοι του προβλήματος να  επιβαρυνθούν  το  κόστος  φωτοτύπισης.
Για τις εν λόγω περικοπές έχει σταματήσει η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που  είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στις στοιχειώδεις ανάγκες όπως ηλεκτρικού ρεύματος,  θέρμανσης, νερού, χαρτιού και άλλων αναλώσιμων. Αν αναλογιστούμε επίσης ότι τα δύο  τελευταία χρόνια αποχώρησαν πάνω από 17.000 εκπαιδευτικοί και προσελήφθησαν 3.400, αν αναλογιστούμε τις 2.000 συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων σε όλη την   επικράτεια, με την δημιουργία πολυπληθών τμημάτων 28-30 μαθητών οι ανάγκες της  εκπαίδευσης μέσω σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας παραβλέπεται.
Την ίδια στιγμή η ποιότητα της εκπαίδευσης ως σύλληψη, δομή και λειτουργία ευνοεί την  παπαγαλία και μια παρεχόμενη γνώση αποσπασματική χωρίς ειρμό ενώ παράλληλα η  κριτική σκέψη στραγγαλίζεται για χάρη ενός εξετασιοκεντρικού συστήματος μέσω του  αναχρονιστικού θεσμού των πανελλήνιων. Όλα λογίζονται ως προθάλαμος του  πανεπιστημίου  στερώντας  από  τους  μαθητές  την  πλήρη  ανάπτυξη  των  ατομικών  και  κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω μιας πραγματικής γνώσης του κόσμου και των συνθηκών που  τον διέπουν. Αντίθετα, κυριαρχεί η απόρριψη, ο κοινωνικός αποκλεισμός ιδιαίτερα των  μαθητών που προέρχονται από τα χαμηλότερα στρώματα, ο ατομικισμός και οι ασύνδετες  πληροφορίες που παρέχονται ως γνώση. Οι επιλογές του υπουργείου δεν είναι τυχαίες.                        
Σκοπός τους είναι οι νέοι να ξέρουν τα βασικά(λίγα αγγλικά, λίγους υπολογιστές, λίγα  μαθηματικά) για φθηνές δουλειές των ελαστικών ωραρίων που προσφέρει το Μνημόνιο ως  προοπτική. Φοβούνται την ελεύθερη σκέψη και τους ορίζοντες που προσφέρει η παιδεία και  όχι το σχολείο μιας τεχνικής κατάρτισης.
Μια νεολαία με συνείδηση θα αμφισβητήσει την ηγεμονία των τραπεζών, τα κινέζικα  μεροκάματα και τον παθητικό ρόλο του καταναλωτή. Κι όλα αυτά στην προσπάθεια  εναρμόνισης  της μέσης  εκπαίδευσης  με τις αλλαγές που προωθούνται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ για  ένα πανεπιστήμιο πολλών ταχυτήτων χωρίς δημόσια χρηματοδότηση που να υπηρετεί την  αγορά.
Μπορούμε να αποτρέψουμε αυτήν την πολιτική που θέλει την παιδεία υποταγμένη στην   χρεοκοπημένη πολιτική που μας οδήγησε στην σημερινή κρίση παίρνοντας την υπόθεση στα  χέρια μας. Μπορούμε να το πετύχουμε με την συμπαράταξη όλων μας σε ένα κοινό μέτωπο  εκπαίδευσης και εργασίας .
Κάνουμε ιδιαίτερη έκκληση στους γονείς να πλαισιώσουν τους συλλόγους γονέων   διεκδικώντας το αυτονόητο: μια πραγματικά δωρεάν παιδεία μέσα από την  υπεράσπισή της ως δημόσιου αγαθού και κοινωνικού δικαιώματος.--

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου