Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Απόσυρση αυτοκινήτων τέλος! όποιος πρόλαβε, πρόλαβε.- Νέα ΄πράσινα΄ τέλη αυτοκινήτων



70.000 ιδιοκτήτες που πρόλαβαν να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους θα αποζημιωθούν κανονικά(ως συνήθως στην Ελλάδα, πάντα θα υπάρχουν οι τυχεροί που πρόλαβαν).

Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, ανακοίνωσε πως το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ έχει και τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.Το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ.

Η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα τέλη Ι.Χ. αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που οριζόταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Σε ό,τι αφορά τα "πράσινα" τέλη κυκλοφορίας, σε σύγκριση με τα τέλη κυκλοφορίας που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για το 2009, σημειώνεται μείωση των ποσών που πρέπει να πληρώσουν για το έτος 2010 μόνο στα Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Αντίθετα προβλέπεται αύξηση έως και 300 ευρώ για τα παλαιότερα του 2005 οχήματα, με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα και όχι τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται για ΙΧ από 786 έως 1.357 κυβικά από 94-187 ευρώ, για Ι.Χ. από 1.358 έως 1.928 κυβικά από 184-352 ευρώ, για Ι.Χ. από 1.929 έως 2.357 από 428 έως 671 ευρώ και για Ι.Χ. άνω των 2.357 κυβικών από 562 έως 880 ευρώ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ


Το μέτρο της κατάργησης της απόσυρσης θα πρέπει να συνοδευτεί από έναν συνολικό σχεδιασμό δημιουργίας υποδομών και ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών ώστε οι πολίτες να έχουν γρήγορες, αξιόπιστες και ασφαλείς μετακινήσεις που πραγματικά δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον..Το ζητούμενο σήμερα είναι η ριζική στροφή σε πολιτικές βιώσιμης κινητικότητας μακριά από την «αυτοκινητοκεντρική» πολιτική των τελευταίων δεκαετιών.
Σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας θεωρούμε πως δεν πρέπει να υπάρξει καμιά αύξηση για τα χαμηλού κυβισμού Ι.Χ. αυτοκίνητα, ενώ, παράλληλα, ζητάμε την σύνδεσή τους με τον κυβισμό και τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου