Κυριακή 2 Αυγούστου 2009

ΟΣΕ: Σε τροχιά διάλυσης



ΑΥΓΗ Ζαγάρας Κ.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 02/08/2009

Στη φάση υλοποίησης βρίσκεται το κυβερνητικό σχέδιο διάλυσης του ΟΣΕ. Από χθες, άρχισε να εφαρμόζεται η πρώτη αύξηση των εισιτηρίων και η περικοπή των δρομολογίων του. Το φθινόπωρο αναμένεται να μπει σε εφαρμογή η “μισθωτή εφεδρεία”, ενώ παράλληλα ετοιμάζεται η εκποίηση των φιλέτων του Οργανισμού. Την ίδια στιγμή έντονες συνεχίζουν να είναι οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών για τις επιλογές της κυβέρνησης.

Ακολουθώντας τη γνώριμη τακτική της απαξίωσης και έπειτα του ξεπουλήματος, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει πως με την πολιτική του “θα μειώσει τα ελλείμματα του Οργανισμού”.

Μεγάλες οι περικοπές στα δρομολόγια

Στη μεγαλύτερη περικοπή δρομολογίων του ΟΣΕ, από την μεταπολίτευση και έπειτα, προχωράει η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα αποκόπτει τη Δυτική Θεσσαλία από την υπόλοιπη χώρα, καταργεί τον προαστιακό των Σερρών και ελαχιστοποιεί τη σύνδεση του διπόλου Λάρισας- Βόλου. Μεγάλες αναμένεται να είναι οι περικοπές στις γραμμές της Πελοποννήσου, τα δρομολόγια του προαστιακού της Θεσσαλονίκης αναμένεται και αυτά να μειωθούν, ενώ όλα τα τρένα προς τον Έβρο θα σταματούν στην Αλεξανδρούπολη, απ' όπου το ταξίδι θα συνεχίζεται με τοπικές αμαξοστοιχίες.

Σταδιακές οι αυξήσεις στα εισιτήρια

Το 80% της τιμής του εισιτηρίου των ΚΤΕΛ αναμένεται να φθάσει σταδιακά σε δύο χρόνια το κόμιστρο των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών. Από χθες εφαρμόζεται η αύξηση κατά 33% στις απλές αμαξοστοιχίες, 13% για τα Ιντερσίτι και 7% για τα Ιντερσίτι εξπρές. Οι αυξήσεις αυτές θα επαναληφθούν ανά τρία οκτάμηνα.

Η “μισθωτή εφεδρεία”

Το φθινόπωρο αναμένεται να τεθεί σε τροχιά και η “μισθωτή εφεδρεία”, που θα γίνει με δυο τρόπους ώς το 2014, με εθελοντική και υποχρεωτική συμμετοχή. Η πρώτη περίπτωση αφορά 2.000 εργαζόμενους 48-49 ετών και με προϋπηρεσία 28+ έτη και εργαζόμενους 50-54 ετών, ανεξαρτήτως ετών προϋπηρεσίας. Η υποχρεωτική συμμετοχή αφορά 1.000 εργαζόμενους, από 3.000 που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, με προϋπηρεσία 35+ έτη ανεξαρτήτως ηλικίας και εργαζόμενους ηλικίας 55+ ετών, ανεξαρτήτως ετών προϋπηρεσίας. Oι εργαζόμενοι αυτής της κατηγορίας θα λάβουν το 50% της αποζημίωσής τους, ενώ θα τους δοθεί και το δικαίωμα να εργαστούν σε άλλη επιχείρηση ή να ανοίξουν δική τους. Στην περίπτωση αυτή, ο ΟΣΕ αναλαμβάνει να καλύψει τις όποιες επιπλέον ασφαλιστικές εισφορές προκύψουν.

Έντονες αντιδράσεις

Την αντίθεσή τους στο κυβερνητικό σχέδιο εκφράζουν φορείς και άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Την Πέμπτη εργαζόμενοι του ΟΣΕ και κάτοικοι του Πύργου απέκλεισαν συμβολικά τη γραμμή Πύργου - Πατρών διαμαρτυρόμενοι για τη μείωση των δρομολογίων Πάτρας - Πύργου - Καλαμάτας που φτάνει το 65%. Την ίδια μέρα συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών είχαν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και βουλευτές της Μεσσηνίας για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια του υπουργείου, ενώ με υπόμνημά τους οι νομάρχες Τρικάλων και Καρδίτσας διαμαρτύρονται για τις περικοπές δρομολογίων του σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου